اینستاگرام یک گام دیگر به جذاب تر شدن نزدیک شد

Giphy یک وب‌سایت محبوب در زمینه ساخت و اشتراک فایل‌های گیف است که برای ادغام در شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شده. در حالی که دو طرف معامله ارزش این قرارداد را اعلام نکرده‌اند، گزارش‌ها خبر از ارزش ۴۰۰ میلیون دلاری آن می‌دهند.
در حالی فیسبوک دست به چنین خریدی زده که رگولاتورها در حال بررسی خرید‌های شرکت‌های بزرگ از جمله اپل، گوگل و مایکروسافت هستند. در سال ۲۰۱۵ این شبکه اجتماعی بدنبال خرید Giphy بود که البته چنین پیشنهادی از سوی این وب‌سایت رد شد و تصمیم گرفت با چندین شبکه اجتماعی به کار خود ادامه دهد، البته این دو شرکت چنین گفتگوهایی را تایید نکرده‌اند.
Giphy تبدیل به بخشی از اینستاگرام می‌شود و بر اساس گفته فیسبوک، کتابخانه فایل‌های گیف این وب‌سایت علاوه بر اینستاگرام درون دیگر اپلیکیشن‌های متعلق به فیسبوک نیز ادغام خواهد شد. «ویشال شاه»، معاون تولید اینستاگرام اعلام کرده:
«مردم همچنان قادر به آپلود فایل‌های گیف خود خواهند بود، توسعه‌دهندگان و شرکای API نیز به APIهای Giphy دسترسی خواهند داشت و جامعه خلاق Giphy همچنان می‌توانند محتوای عالی خود را تولید کنند.»
Giphy اعلام کرده که با این قرارداد، در اکوسیستم بزرگتری قابل دسترس خواهد بود. در حالی خبر این معامله منتشر شده که «پروژه آزادی‌های اقتصادی آمریکا» که یک گروه دفاع از ضد انحصار است در بیانیه‌ای از رگولاتورها درخواست کرده این معامله را مورد بررسی قرار دهند و مانع از انجام آن شوند. آلفابت در سال ۲۰۱۸ پلتفرم گیف Tenor را خریداری و آن را درون قابلیت جستجوی تصاویر خود ادغام کرد.
سخنگوی فیسبوک اعلام کرده که ادغام کنونی Giphy در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و تیک تاک تغییری نخواهد کرد و فایل‌های گیف مکانیزم ردیابی آنلاین ندارند. بسیاری نگران جمع آوری اطلاعات شخصی خود توسط فیسبوک هستند. در حال حاضر کمیسیون فدرال تجارت نسبت به این معامله از خود واکنشی نشان نداده. فیسبوک خبر از این داده که ۵۰ درصد ترافیک کنونی Giphy مربوط به اپلیکیشن‌های این شرکت است که نیمی از آن را کاربران اینستاگرام تشکیل می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *